مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وقوع بیش از 15 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان در سال جاری، گفت: با کمبود نیروهای اجرایی برای حفاظت از مناطق زیستی استان مواجه ایم و در این بین حمایت مردمی تاثیر گذار است.
کد خبر: ۴۹۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 11 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،غلامحسین کاظمی ، از وقوع بیش از 15 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان از ابتدای سال جاری تاکنون، خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال وقوع حریق در دیگر مناطق استان نیز دیده شده ادامه داد: در هنگام وقوع چنین حوادثی حضور و کمک مردم ضروریست، چنانچه همکاری مردم در اطفای حریق در منطقه بوزین و مرخیل شهرستان پاوه تاثیرگذار بود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید براینکه در زمینه تنوع زیستی، در گروه استان های پیشرو قرار داریم، اظهار داشت: وجود 45گونه پستاندار، 180 گونه پرنده، 
35گونه خزنده و دوزیست و یک هزار و 200گونه گیاهی در استان دلیلی براین ادعاست.

به گفته وی، وجود سه منطقه حفاظت شده، دو اثر طبیعی و ملی و وجود یک پناهگاه حیات وحش با 163هزار هکتار وسعت از دیگر مزیت های طبیعت استان است.

کاظمی یادآور شد، برای ارتقا سطح پنج منطقه شکار و تیراندازی ممنوع درخوست داده شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست استان برای حفاظت با نیروهای اندک اجرایی مواجه است گفت: مجموعه ما برای حفاظت از عرصه های زیستی با کمبود نیروی اجرایی مواجه است.

به گفته کاظمی، وجود بیش از 35سازمان مردم نهاد، همکاری مخبرین و سایر نیروهای مردمی یاری رسان سازمان در راستای حفاظت از محیط زیست است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار